De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 47 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG AR61UW1DG op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

s************@g******** 08-01-2024

Een stofvlieger

Geschreven voor: AEG AR61UW1DG

Tsja... handig als je een hele dag niet thuis bent maar wel tijd hebt al je meubels en kabels opzij te zetten.

Deze stofzuiger doet enorm lang over het schoonmaken, zowel in de 'snelle' modus als de 'grondige' (de eerste is wel sneller klaar natuurlijk). Maar het lijkt vaak ook meer alsof deze stofzuiger over het stof heen vliegt dan dat het opgezogen wordt. Maakt ook veel lawaai dus liever doen als je niet thuis bent. Anders ben je gewoon met een klassieke stofzuiger veel sneller klaar.

Er zit een app bij waar je de vooruitgang in kan volgen, zo kan je bijv. de route zien. De stofzuiger lijkt alleen zelf niet te onthouden wat de beste route is, waar er meubels staan bijvoorbeeld. Met de app kan je ook het apparaat aan en en uit zetten, en is er een knop om een geluid te laten afspelen zodat je de stofzuiger weer kan vinden in huis.

Pluspunten

• App
  • dweilen en stofzuigen in 1
  • App
  • dweilen en stofzuigen in 1
  • app
  • stofzuigen en dweilen in 1
  • dweilen en stofzuigen in 1

Minpunten

• Zuigt slecht
  • Loopt vaak vast
  • Zuigt slecht
  • Loopt vaak vast
  • vliegt over stof heen
  • herrie
  • duurt lang
  • vliegt over stof heen
  • herrie
  • duurt lang

wesselvdwaa 06-01-2024

Aanrader als je vloer leeg is. Enkel en alleen dan.

Geschreven voor: AEG AR61UW1DG

Via Review.nl kreeg ik de mogelijkheid om de AEG (AR61UW1DG) Robot stofzuiger met dweilfunctie te testen.

Ik was namelijk erg benieuwd wat zo’n robot uit zichzelf kon doen. Maar ook vooral om te zien hoe ‘smart’ zo’n duur apparaat is. De uitkomst was bijzonder verrassend.

Ruim 3 weken heb ik deze AEG in huis gehad. Tegen een bedrag van €357 heb je hem in huis. Je kunt hem zelf een naam geven, want hij is te bedienen via ‘Hey Google’.
Roep je: ‘Hey Google’, laat Betsie de kamer schoonmaken, gaat ze beginnen. Geef je de opdracht om te stoppen, gaat de stofzuiger terug richting de lader. In dit opzicht scoort de robot veel punten.

De robot is niet alleen een stofzuiger. Hij dweilt ook nog eens gelijk de banen die hij heeft schoongemaakt. Dit doet hij erg goed. In het apparaat zit een soort cassette, die kunt vullen met water, maar ook het vuil uit kunt verwijderen. Erg slim ontworpen. Er blijven geen kruimels liggen en het water wordt gelijkmatig verdeeld over de vloer. In mijn geval was dit een PCV vloer. De dweil zit vast met klittenband en kan makkelijk verwijderd worden om vervolgens uit te wassen. Op het gebied van reinigen scoort de robot ook goed.

Waar de robot niet goed op scoort en wat erg tegenviel was het feit dat je de vloer leeg moet hebben. Er mag niets op de vloer liggen zoals gordijnen en kabels. Ook is het handig als de stoelen bijvoorbeeld op tafel staan. In mijn geval moest ik 2 gordijnen wegwerken en 6 stoelen op een tafel zetten, waarna ik ook nog wat laadkabels moest weghalen. In die tijd had ik de hele woonkamer al kunnen stofzuigen met de steelstofzuiger. Onze woonkamer is ook voorzien van een hoogpolig tapijt bij de bank. Dit vond de robot niet prettig en liep iedere keer vast. Nou kun je dit voorkomen door een magneetstrip rondom het tapijt te leggen. Maar dat is totaal niet praktisch en ziet er ook nog eens niet uit. Want laat je deze liggen of moet je ze iedere keer neerleggen als je wilt dat de robot je kamer schoonmaakt? Een bericht volgde op de smartphone: ‘De robotstofzuiger zit vast. Til de robotstofzuiger op en verplaats hem’. Totaal niet handig, tenzij ik een vloer zou hebben die helemaal clean is. Wel is het handig dat de robot een pushbericht stuurt en je laat weten wat er aan de hand is.

De robot maakt wel geluid, maar dit doet een gewone stofzuiger ook. Dus dat hoeft geen negatief punt te zijn. De spraak van de robot is enkel in het Engels. Hier heeft AEG nog wat werk in te verzetten. Er wordt een logboek bijgehouden van de schoonmaak, die bij mij niet klopte. Ik miste enkele dagen die niet terug te vinden waren. Wat ik ook jammer vond was dat de robot niet alle hoeken meenam. Onze woonkamer heeft een u vorm, waarbij de keuken standaard werd overgeslagen. Totaal niet praktisch.

Nu is de vraag: zou ik dit product aanraden? Enkel als je 1) het geld ervoor over hebt en 2) je vloer leeg is. Dus geen obstructies als kabels, stoelen, tapijt en gordijnen hebt. Zorg ook dat speelgoed van eventuele kinderen opgeruimd zijn. Alleen dan, kan het een meerwaarde zijn en kan dit product je echt werk uit handen nemen. Maar moet je eerst van alles weghalen en magneetstrips plaatsen en de vastgelopen robot uit je tapijt halen, brengt het je enkel meerwerk met zich mee.

Pluspunten

• Zuigt en dweilt
  • Vertraagd bij nadering object
  • Reinigt goed
  • Werkt met spraakopdrachten (google)
  • Zuigt en dweilt
  • Vertraagd bij nadering object
  • Reinigt goed
  • Werkt met spraakopdrachten (google)

Minpunten

• Niet handig in de buurt van hoogpolig tapijt
  • Slaat hoeken over
  • Taal enkel engels
  • Schoonmaak geschiedenis klopt niet
  • e moet alles van de vloeren verwijderen
  • Niet handig in de buurt van hoogpolig tapijt
  • Slaat hoeken over
  • Taal enkel engels
  • Schoonmaak geschiedenis klopt niet
  • e moet alles van de vloeren verwijderen

m*************@m****** 31-12-2023
Geschreven voor: AEG AR61UW1DG

Ik heb de AEGAR61UW1DG aangeschaft om te testen. De stofzuiger heeft een mooi strak design. In de doos zit een oplaadstation, een voedingsadapter en een microvezel doek om te dweilen. Alsook magnetische strips om te plaatsen waar de stofzuiger geen toegang toe heeft. Bijvoorbeeld onder kasten waar bedrading ligt, want deze trekt hij gewoon mee. Beste is alles van de vloer te halen. Of de robot dus handig is in een gezin met kleine kinderen die alles laten slingeren is nog maar de vraag. Ik vind de strips niet handig en zou het beter vinden als de robotstofzuiger via een camera de ruimte in beeld zou brengen. Nu gaat deze soms meerdere keren over hetzelfde stukje vloer en soms slaat hij een baantje over. Als je een druk leven hebt , dan kun je de hulp van een robotstofzuiger wel goed gebruiken, ik zou niet meer zonder kunnen. Het voelt echt luxe om de robot aan het werk te zetten via een app die werkt via IOS en Android, en thuis te komen in een schoon huis. Hij kan naast stofzuigen ook dweilen, wat hij prima doet. Via 2 kleine borsteltjes aan de voorkant kan hij ook gemakkelijk op moeilijk bereikbare plekjes en hoekjes komen. Geen huisdierharen of rijstkorrels meer te bekennen waar hij in een zigzagroute is geweest. De robotstofzuiger gaat moeiteloos onder meubels door en over sledepoten van stoelen. Via de live cleaning map kun je zien waar hij al is geweest. Volgeladen gaat hij 120 min mee. Bij minder dan 20 procent capaciteit rijd hij zelf naar het laadstation. Waterbakje en vuilopvang zijn wel aan de kleine kant, dus je moet regelmatig legen en of bijvullen. Geluidsniveau van 72 dB is bijna niet hoorbaar. Af en toe heeft hij wat moeite het laadstation te vinden, maar het is best een vorm van entertainment, om hem rond te zien rijden. Grote voordeel bij mij persoonlijk, is dat de hond de stofzuiger gedoogd, dit is met een normale stofzuiger soms een ramp. Verder prima robotstofzuiger die bijna perfect doet waar hij voor gemaakt is. schoonmaken.

t**************@l****** 30-12-2023

Mooi design, weinig resultaat

Geschreven voor: AEG AR61UW1DG

De eerste keer dat ik een robotstofzuiger/dweil gebruikt heb en ik vind het geen verademing. De stofzuiger blijft veel dezelfde wegen afleggen en vergeet grote stukken en neemt makkelijk kabels of een bordje met nat hondenvoer mee. Natuurlijk snap ik dat je zoveel mogelijk aan de kant moet zetten en van de grond af moet halen maar dat gaat niet altijd. Achter of onder kasten of de bank komt hij bijvoorbeeld ook niet en hij is vergeleken met een steelstofzuiger erg lang bezig.

Kortom, ik ben niet om. Zelf heb ik het sneller gedaan met de steelstofzuiger. Wel moet ik zeggen dat de bediening met de app vlekkeloos verloopt en het wel echt een mooi design is.

• Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Vloer moet echt leeg zijn
  • Vergeet veel plekken

BdelaMontagne 19-12-2023

Leuke aanvulling maar geen vervanging

Geschreven voor: AEG AR61UW1DG

Sinds een paar weken deze robotstofzuiger in huis, de eerste die ik ooit in gebruik heb. Nadat je de applicatie hebt geïnstalleerd en de stofzuiger hebt gekoppeld en geinstalleerd kun je aan de slag. De robotstofzuiger kan zowel stofzuigen als dweilen en alles wordt aangestuurd vanuit de applicatie.

De eerste keer stofzuigen verliep wat moeizaam omdat hij de kamers en de objecten nog niet kent. Maar de keren erna merk je dat het steeds soepeler gaat. Wat ik wel doe is ervoor zorgen dat er zo weinig mogelijk op de grond staat, dan gaat hij wat makkelijker met obstakels om. Kabels die op de grond liggen slurpt hij zo op, dus daar kun je een meegeleverde magneetstrip voor gebruiken zodat hij daar niet bij in de buurt komt.

Dan de kwaliteit van het geleverde werk, waarvan ik merk dat het wisselt per keer. Soms neemt hij alles mee en is alles super goed gestofzuigd, terwijl andere keren ik toch het idee heb dat hij stukken overslaat. Desondanks kun je vanuit de app programmeren dat hij bijvoorbeeld elke nacht stofzuigt waardoor het nog altijd schoner is dan wanneer je 1x per week stofzuigt.

De dweilfunctie is een leuke gimmick, maar om nou te zeggen dat hij echt goed dweilt... Je klikt de dweil erop en vult het (kleine) reservoir met water. Je mag hier geen schoonmaakmiddel aan toevoegen en de dweil is een vrij passieve toevoeging. Hij stofzuigt aan de voorkant en trekt de dweil achter zich aan, maar er zitten geen actieve borstels die de vloer grondig boenen met het water. Hij kan natuurlijk ook nooit zoveel druk zetten als een handmatige dweilbeurt,.

Qua batterijduur is het prima voor mijn woning, maar ik woon niet heel groot (50m2). Afhankelijk van hoe grondig je het apparaat te werk laat gaan gaat de batterij langer/korter mee. Hij gaat automatisch terug naar het laadstation indien nodig, al heeft ie soms wel wat moeite met het terug te vinden.

Al met al tevreden over deze stofzuiger, maar geen absolute vervanging voor handmatig stofzuigen en dweilen. Meer een leuke toevoeging om tussendoor even snel de vloer te stofzuigen.

Pluspunten

• Klein
  • Stil

Minpunten

• Passieve dweilfunctie
  • Niet heel slim

anon9832 10-10-2023

Mooie aspecten maar niet compleet

Geschreven voor: AEG AR61UW1DG

De AEG Robotstofzuiger AR61UW1DG is een interessante toevoeging aan de reeks robotstofzuigers op de markt. Op het eerste gezicht oogd het apparaat strak en modern, waardoor ie er goed uit ziet in mijn huis. Het navigatievermogen is goed, heb er in deze paar weken in ieder geval geen problemen mee gehad

Een positief punt is zeker de batterijduur, die voldoende is voor de meeste woningen. De bijbehorende app is handig voor het plannen en volgen van de schoonmaakroutes, al zou ik graag wat meer geavanceerde functionaliteiten zien voor deze prijsklasse.

Hoewel de AR61UW1DG het meeste vuil en stof opvangt, heb ik gemerkt dat het soms moeite heeft met grotere vuildeeltjes of dierenharen. Voor huishoudens met huisdieren zou dit een overwegingspunt kunnen zijn.

Het geluidsniveau is acceptabel, maar niet per se fluisterstil. In een stil huis kan het geluid opvallend zijn, vooral tijdens late schoonmaaksessies.

j**7@g**l.com 09-10-2023
Geschreven voor: AEG AR61UW1DG

Ik gebruik de stofzuiger nu ongeveer maandje en ik zeer zeker tevreden. De stofzuiger zuigt hard en de dweilfunctie is zeer goed. Wel vind ik dat de stofzuiger heel vaak langs dezelfde plekken gaat en weinig leert van de vorige keren. De stofzuiger en oplader is niet heel hoog waardoor je hem makkelijk onder een kast kan verstoppen. Het waterreservoir kan helaas geen schoonmaakmiddelen hebben. De batterij gaat super lang mee. Mijn huis is ongeveer 100 m2. Nadat hij klaar was, is de batterij nog 30%. Dus dat is zeker genoeg voor heel het huis . Ik denk wel dat er slimmere stofzuigers voor hetzelfde geld op de markt zijn. Maar deze stofzuiger is goed voor de prijs en kwaliteit die je ervoor terug krijgt.

m**k@h**l.com 07-10-2023

Een stofzuiger die doet wat hij moet doen!

Geschreven voor: AEG AR61UW1DG

Ik gebruik de stofzuiger nu ongeveer 1 maand en ik ben best wel tevreden. De stofzuiger zuigt hard en de dweilfunctie is eigelijk best wel goed. Wel vind ik dat de stofzuiger heel vaak langs dezelfde plekken gaat en weinig leert van de vorige keren. De stofzuiger en oplader is niet heel hoog waardoor je hem makkelijk onder een kast kan verstoppen. Het waterreservoir kan geen schoonmaakmiddelen hebben. Dus je huis gaat niet lekker naar de geur van groene zeep ruiken als hij klaar is. De batterij gaat super lang mee. Mijn huis is ongeveer 50 m2. Nadat hij klaar was, is de batterij nog 56%. Ik denk wel dat er slimmere stofzuigers voor hetzelfde geld op de markt zijn.

Pluspunten

• Lange batterijduur
  • Zuigt hard

Minpunten

• Dweil kan geen schoonmaakmiddelen hebben
  • gaat veel over dezelfde plek

FrankvanBraak 06-10-2023

Handige stofzuiger voor dagelijks gebruik

Geschreven voor: AEG AR61UW1DG

Handige stofzuiger voor dagelijks gebruik zonder dat je er naar om hoeft te kijken. De stofzuiger gaat hier dagelijks rond en 2x per week laat ik hem dweilen. De eerste paar keer was het even uitzoeken hoe het werkt en om te zorgen dat hij nergens vast komt te staan (door veters op te zuigen etc).

Toen dat naar paar keer allemaal goed was gaat deze zonder problemen rond. Uiterst tevreden mee.

Helaas leert de stofzuiger niet van de ruimte en ontdekt hij deze de ruimte telkens weer. Wel weet hij na een keer botsen waar een tafelpoot staat en gaat er in zijn volgende zigzag beweging er zachter op af. Dit wisten we van te voren. Misschien was ruimte leren wel handiger geweest. Scheelt strips plakken op de vloer.

Maar uiterst tevreden mee!

Pluspunten

• Goede werking
  • Dweilen
  • App

Minpunten

• Leert kamer niet
  • magneetstrips plakken

c**r@g**l.com 11-09-2023

Hele fijne robotstofzuiger

Geschreven voor: AEG AR61UW1DG

Ik heb lang getwijfeld om een robotstofzuiger te kopen, maar nu ik deze van AEG heb aangeschaft ben ik helemaal om. Dit was echt de beste aankoop ever. Ik ben nog veel blijer met de stofzuiger dan ik van tevoren had verwacht. Je drukt op de knop en hij trekt door je hele huis heen. Ik heb 2 katten en zet 's ochtends voordat ik naar mijn werk ga de stofzuiger aan en ben inmiddels ook aan het kijken hoe ik dit automatisch via de app kan instellen. Als ik thuis kom is mijn laminaat helemaal netjes en zonder kattenhaar. Het fijne aan de stofzuiger is dat hij ook de vloer "dweilt", hij laat een nat streepje achter. Na ongeveer 1-2 dagen haal ik het bakjes leeg en vul ik het water aan. Ook doe ik de zeem regelmatig in de wasmachine. Daartegenover staat dat ik nauwelijk meer hoef te stofzuigen (voorheen was dit een dagelijkse bezigheid voor mij), dus ik heb het ervoor over om de robotstofzuiger regelmatig even schoon te maken. Al met al, ik ben echt superblij met dit product. Het was de investering meer dan waard.

Pluspunten

• Dweilt
  • Komt bij elk hoekje
  • Gaat systematisch te werk
  • Thuiskomen in een schoon huis

Minpunten

• Geeft geluid (iets zachter dan normale stofzuiger)
  • Vloer moet netjes leeg zijn
  • Verschonen waterreservoir + stofbakje

c**n@g**l.com 05-09-2023

kwalitatief goede robotstofzuiger, helaas geen slimme

Geschreven voor: AEG AR61UW1DG

kwalitatief een goed product, ziet er goed uit, mooi verpakt ook. voor deze prijs heb je bij sommige fabrikanten al een slim model, dit valt te merken in hoe makkelijk hij de ruimte leert, soms zijn er momenten waar die midden in het poetsprogramma stopt. als je hem dan weer opnieuw start doet die wel de hele ruimte. hij heeft dus moeite met ruimtes leren. wat heel erg fijn is is dat die stofzuigen en dweilen tegelijk doet, en niet eerst stofzuigen en vervolgens dweilen. wat daarnaast opvalt is dat die vrij stil is, hij is niet geruisloos maar zeker op de rustigste stand doet die goed stofzuigen en dweilen zonder dat dit een storend lawaai geeft. al met al een goede aankoop, echter voor deze prijs zou ik de volgende keer voor een slimme robot stofzuiger kiezen.

Pluspunten

• stofzuigen en dweilen kan tegelijk
  • stil

Minpunten

• geen slimme robotstofzuiger
  • slechte accu
  • leert ruimte niet makkelijk

selegant_nash79813 05-09-2023

AEG robotstofzuiger

Geschreven voor: AEG AR61UW1DG

Sinds enige tijd hebben we deze robotstofzuiger inmiddels in huis.

Toen we de stofzuiger aankochten waren we aangenaam verrast. De stofzuiger is makkelijk te installeren en licht in gebruik. Ook de dweil functie is een grote plus.

Wij hebben een groot kleed in de woonkamer liggen, dus de strips die bijgeleverd worden om dit soort oppervlakten te markeren is dan ook ideaal. Het apparaat zou dan moeten herkennen dat hij deze niet mag reinigen.
Helaas bleek het bij ons in de praktijk helaas anders te zijn.

Al met al hadden we wellicht wat meer gehoopt van het apparaat. Jammer !

Pasje 01-09-2023

Goed product, app visualisatie kan beter

Goed product, app visualisatie kan beter

Ik ben gematigd tevreden over deze stofzuiger. Hoewel ik de dweilfunctie nog niet heb geprobeerd is de kwaliteit van het zuigen, vooral in de power-stand, zeker goed genoeg. Randjes en hoekjes worden soms overgeslagen, maar de robot stofzuiger heeft nu eenmaal een bepaalde afmeting waar die niet tussen of omheen kan. Het is geen vervanging voor incidenteel zelf zuigen of vegen, maar de automatische stand en samen met google home is dit een goede aanwinst voor set-and-forget huishoudelijke taken.
Het probleem wat wel ontstaat, is dat de zuiger soms de weg niet uit de kamer vindt waar de robot gestart is, waardoor andere ruimtes op dezelfde verdieping overgeslagen worden terwijl de robot denkt dat hij klaar is. Dat is een nadeel van het niet blijvend in kaart brengen van de ruimtes.

De app geeft naar mijn wensen wat weinig technische informatie over de robot weer, als tech-nerd zou ik graag wat meer informatie zien over bijvoorbeeld afgelegde afstanden, cumulatieve stats etc. Er wordt geclaimd dat de camera op de robot je huis in kaart brengt, maar bij een volledige bovenverdieping waar bedden, kasten, wasmanden, schoenen etc in staan is het gescande oppervlak niet meer herkenbaar. Dat is dus een verbeterpuntje.

Maar het belangrijkst is dat ik met een gerust hart uit huis kan terwijl ons huis gepoetst wordt (mits de robot de deuropening vindt). Daar draait het om!

Pluspunten

• stil
  • zuigt goed
  • stijlvol

Minpunten

• app visualisatie
  • klein stofreservoir
  • zuigt soms maar 1 ruimte
  • lange laadtijd

Riccarda 31-08-2023

Perfecte Robotstofzuiger!

Geschreven voor: AEG AR61UW1DG

Helemaal tevreden met de AEG robotstofzuiger, thuis werken en dat terwijl er gestofzuigd wordt en gedweild! Hij kan makkelijk onder mijn bank en kasten en ook op de bovenverdieping onder de bedden.
Hij zuigt zeer goed, je hebt 3 verschillende standen die je handig met de app kunt aanpassen.
Ik raad iedereen deze Robotstofzuiger aan!

Pluspunten

• Dweilfunctie
  • Geluid
  • Gebruik van app

laurens 31-08-2023

Fijne compacte Robotstofzuiger

Geschreven voor: AEG AR61UW1DG

De AEG Robotstofzuiger AR61UW1DG is lekker compact en kan daardoor makkelijker overal bij en kan onder banken en kasten door, dit is erg fijn! Door het compactere formaat is wel het stofreservoir iets kleiner, dus die moet je iets vaker zelf legen.
Hij zuigt goed, zowel op tapijt als op harde vloeren. De robotstofzuiger stopt bij objecten zoals meubels, deuren en muren. Hij heeft ook een dweilfunctie. Ook erg fijn is de bijbehorende AEG app om hem te bedienen. Deze kan je weer koppelen aan bijvoorbeeld Google Home en hem met je stem besturen. Ook kan je met deze app de zuigkracht en hoeveelheid dweilwater aanpassen. Met magneet strips kan je de reinigingsgebieden beperken, bijvoorbeeld om ervoor te zorgen dat hij niet op je vloerkleed komt.
Verder is hij lekker stil en de accu gaat lang genoeg mee. Het installeren was ook zeer snel en gemakklijk. Zeer fijn dat hij zelfs kan schoonmaken als je van huis bent!

j**************@h********** 28-08-2023

Aanrader!

Geschreven voor: AEG AR61UW1DG

Ik mocht dit product testen en ben er erg tevreden over! Zelfs de randjes maakt hij erg goed schoon. Geen hard geluid, maar stil in het gebruik. Zelfs in de hardste stand.

Pluspunten

• Stil
  • Maakt goed schoon

Minpunten

• Kan niet op alle plekken komen
  • Leegt niet zichzelf

LJ 25-08-2023

Complete robotstofzuiger

Geschreven voor: AEG AR61UW1DG

Een robotstofzuiger moet je zien voor je het gelooft. Ik had mijn twijfels, maar deze stofzuiger maakt het waar. Ik ben erg tevreden met mijn aankoop. Hij zuigt goed (ik schrok van hoe vol de opvangbak zat na mijn eerste gebruik) en de dweilfunctie is een fijne aanvulling. Het geheel werkt simpelweg goed. Ik heb nog geen lege accu meegemaakt (maar zo wel, dan keert hij zelf automatisch terug). Fijne appbediening en goeie wielen. Mijn tapijt werd zonder problemen ook gezogen. Ik ben dik tevreden.

Pluspunten

• app bediening
  • grote wielen
  • zuigen en dweilen in één

Minpunten

• hoekjes blijven lastig met robotstofzuigers
  • wel even je vloer leegmaken voor gebruik

lexvla 13-08-2023

Handige hulp met stofzuigen.

Geschreven voor: AEG AR61UW1DG

Een leuke hulp in de huishouding, doet zelfstandig een schoonmaak ronde. Op de hoogste zuigkracht stand (met daardoor kleinere accuduur) stofzuigt deze robotstofzuiger grondig. De machine zoekt zijn eigen weg, er van uit gaand dat er geen kabeltjes e.d. rond slingeren, het onthoudt zijn weg en gaat zelfstandig naar de acculader bij lage accustand. De robotzuiger valt niet van de trap, gaat over (lage) drempels en vloerkleden. Ook is er een dweiltje meegeleverd en met een kleine hoeveelheid water in het containertje wordt de vloer voldoende nat gemaakt om een schoner resultaat op vloeren van steen of hout te zien. Wij gebruiken deze robotstofzuiger telkens met plezier en het is fascinerend om het aan het werk te zien, alhoewel via de App ook geprogrammeerd kan worden om bij afwezigheid of nachtrust het werk te doen. De machine kan onder bedden, banken, tafels en stoelen, maar gaat ook onder kasten (als deze een ruimte onder de kast heeft). Stofbakje is makkelijke schoon te maken.

Pluspunten

• Op hoogste zuigstand goede reiniging.
  • Gaat zelf naar oplaadstation

Minpunten

• Kleine stofopvang, hoewel voldoende.

thefly 27-07-2023

handige en veelzijdige stofzuiger en dweil

Geschreven voor: AEG AR61UW1DG

Sinds 2 weken ben ik in bezet van mijn eerste robotstofzuiger, de; AEG AR61UW1DG Hygienic 6000 dit na lang twijfelen of dit echt wel een toegevoegde waarde is maar hij bevalt me prima.
Erg handig dat je de stofzuiger kunt aansturen via de app op je telefoon of tablet. Zo kun je dus het huis stofzuigen als je niet thuis bent, heb je ook geen last van het apparaat en het geluid ervan.
In de hardste zuigstand (kost wel meer van de accu) is het een zeer goede stofzuiger. In de lagere standen blifjt er toch wel wat liggen. Wij gebruiken hem dus alleen maar op de maximale stand.

Waar ik wel zeer content mee ben is dat dit apparaat ook direct dweilt. Er zit 1 dweil bij de stofzuiger geleverd. Deze spoelen is meestal wel voldoende, maar volgens mij mag hij ook in de wasmachine.
je kunt zelf bepalen hoeveel dweilwater hij gebruikt en hij kan ook de nog apart de randen van de kamer dweilen.

Al met al ben ik (en zelfs mijn vrouw) zeer te vreden over dit apparaat. De borstel moeten we wel regelmatig schoon maken i.v.m. de lange haren van de kinderen.

Pluspunten

• hoge zuigkracht
  • kan apart de randen doen

Minpunten

• lage zuigkracht

Mvl 20-07-2023

Prima stofzuiger

Geschreven voor: AEG AR61UW1DG

Prima stofzuiger om dagelijks schoon te maken. In de hoogste stand een prima resultaat, wel tussendoor opladen.

Pluspunten

• in de hoogste stand een prima resultaat
  • Fijn dat hij onder de bank doorgaat

Minpunten

• niet zelf-lerend
  • onthoud de ruimte niet
  • tussendoor opladen
  • in de lagere standen een zeer matig resultaat

Weetjewelwie 17-07-2023

Domme robot doet zijn taak

Geschreven voor: AEG AR61UW1DG

Deze robot heb ik gekocht voor de eerste verdieping, waar de slaapkamers zijn. We hebben een PVC vloer en ik was benieuwd naar de dweilfunctie. Dit is niet onze eerste robot. Ik heb ook een Roborock, een AEG RX-9, een iRobot en een oude Ecovacs die zijn dagen slijt in de garage.

Wat meteen opviel is dat er strips in de doos zitten om onder je tapijt te leggen bijvoorbeeld. Geen camera en geen Lidar. Dit maakt het wel een erg domme robot. Dat bleek ook toen hij vast bleef zitten op het randje van de trap. Het was nog niet zo erg dat ie er vanaf kukelde, maar het randje van ongeveer 2mm was een te groot obstakel voor deze machine. Gelukkig hebben we een traphekje, dus ik hoefde geen magneetstrips te plaatsen.

De robot zuigt goed, ‘dweilt’ goed (verwacht hier niet te veel van) en de app werkt simpel en prima. Het stofreservoir is erg klein. Dat komt door de watertank. Je kunt niet de robot een week lang alleen maar laten stofzuigen, want dan zit ie echt vol. Hij werkt prima voor de eerste verdieping. Voor de woonkamer zie it teveel obstakels. Zoveel magneetsrip zit er niet bij.

Pluspunten

• App
  • Stofzuigen

Minpunten

• Magneetstrips
  • Domme robot

h*******************@i********* 18-06-2023

Prima stofzuiger!

Geschreven voor: AEG AR61UW1DG

Wij hebben de stofzuiger nu enkele weken in gebruik en tot zo ver zijn we best tevreden. De handleiding vind ik wel vrij beperkt. Ook in de app vind ik geen informatie over of (en hoe) de stofzuiger de ruimte kan leren kennen en waar op te letten bijvoorbeeld. In de app is zichtbaar dat hij een map van de ruimte maakt, maar daar kan ik nog weinig uit opmaken. Wellicht wordt dit op termijn beter. De zuigkracht op de hoogste stand is goed: hij maakt de ruimte goed stofvrij en ook kruimels zuigt hij moeiteloos op. Op de laagste stand is de zuigkracht een stuk beperkter. Ik vind het wel prettig dat hij goed op plekken komt waar je normaal minder snel komt met de stofzuiger, zoals onder de bank. Het dweilen gaat ook prima. Al met al een prima product die we nog wat beter willen leren kennen

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Met dweilfunctie

Minpunten

• Op lagere stand minder goede zuigkracht

Kellycb91 15-06-2023

Helaas (nog) geen goede ervaring

Geschreven voor: AEG AR61UW1DG

Twee weken geleden heb ik dit product online bij Expert besteld. Het product werd snel geleverd door de lokale Expert winkel We konden dus snel beginnen met stofzuigen! Op de eerste dag was de stofzuiger duidelijk bezig met het verkennen van de ruimte. Dat ging best goed! De zuigkracht is goed en de stofzuiger ging door de hele ruimte inclusief de keuken (open) en hal (deur open). De stofzuiger botste wel tegen alle meubelen aan, maar leek zichzelf goed te herpakken en leek stukken te herkennen waardoor hij zachter op meubels af ging. De verwachting was dat hij het steeds beter zou gaan doen. Helaas. Bij de volgende stofzuigbeurt raakte de stofzuiger 'verdwaald'. Hij bleef 20 minuten in een hoekje van de ruimte schoonmaken en kon de hele ruimte niet bij langs op één batterijlading. Naarmate de tijd vordert gaat hij het steeds slechter doen. De stofzuiger valt steeds uit in het midden van de ruimte en geeft aan dat ik een object moet verwijderen. Er staan geen objecten in de weg. Hij geeft ook aan dat de sensort schoongemaakt moet worden met een zachte doek (6x in 5 minuten). En soms.. gaat hij ineens toch doeltreffend door de ruimte. dan hebben we even de hoop dat hij het toch 'leert', maar naar enkele minuten valt hij dan uit het niets weer stil met de mededeling dat we de ruimte vrij moeten maken. Na één week heb ik de lokale Expert gebeld. Ik werd vriendelijk te woord gestaan en ze gingen de fabrikant voor mij bellen. Aan het einde van de dag werd ik teruggebeld of ik zelf de fabrikant wilde bellen omdat de wachttijd lang is. Daar zijn wij inmiddels ook achter. Uiteindelijk is het gelukt om Electrolux te bellen. Het apparaat lijkt defect en moet opgestuurd worden ter reparatie. Een apparaat van nog geen twee weken oud.. Ook Expert kan niets anders voor ons betekenen. De koop ontbinden behoort niet tot de opties. Het vertrouwen in zowel AEG/Electrolux als in de stofzuiger is weg. Om nog iets goed te vertellen over de stofzuiger: de zuigkracht is goed. de plekken waar de stofzuiger langs is geweest zijn daadwerkelijk stofvrij. Helaas (nog) geen goede ervaring dus.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Geluid is redelijk minimaal

Minpunten

• maakt de ronde niet af
  • functioneert niet naar behoren
  • Botst hard tegen alle meubelen aan